دفع ضرر کرونای احتمالی عقلا بر همه ضروری و لازمه: 

می گویند دفع خطر محتمل یکی از قواعد عقلی است که حقیقتا هم درست است به این معنا که اگر انسانی در کاری یا جایی احتمال به خطر افتادن هم بدهد اگر عاقل است از آن اجتناب و دوری میکند داستان این قاعده عقلی را این روز ها همه میبینیم و خوب هم می‌فهمیم و برا همه ملموسه که با آمدن یک ویروس احتمال خطر شده است ،شاید احتمال مبتلاشدن ماها یک در هزار هم نباشد(در حال حاضر که من دارم مینویسم یک در میلیون هم نیست، در ایران 80میلیونی ) تازه اگر هم مبتلاشویم دوباره احتمال مرگمان بسیار پایین است اما برای اینکه به این گرفتاری مبتلا نشویم کوچک وبزرگ و پیر وجوان باحجاب و بی حجاب در تکاپو هستیم و تمام نکات پزشکان و متخصصان را رعایت می کنیم که کار بجا ودرستی هم هست و حرف آنها را فصل الخطاب می دانیم اما جای بسی تعجبه که فرستادگان الهی از 124000پیامبر و ائمه معصومین گرفته تاعلمای ربانی که همه یک عمر به ما هشدار میدهند که عاقبت بعضی کارهای ما  خطر است، خواری دنیا و آخرت است ، عذاب قبر(عالم برزخ) و قیامت است ،برافروخته شدن آتش آخرت است ، اما ما علاوه بر اینکه باورش نمیکنیم حتی احتمال مبتلاشدن به عذاب آخرت را هم نمیدهیم، اگر احتمالش را هم میدادیم بخدا قسم حالمان و اعمالمان تغییری می کرد به قول یکی از عرفا: اگر ایمان به آخرت داری کو اثرش ؟؟ خود و همه عزیزان را به آیات 45 و46 سوره مبارکه بقره ارجاع میدهم حتما امروز نگاهی به این دو آیه شریفه بیندازید و به کلمه یظنون انهم ملاقو ربهم و. توجه کنید.
 وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَکَبِیرَةٌ إِلاَّ عَلَی الْخَاشِعِینَ (45)

 

واز صبر ونماز یارى جویید واین کار جز براى خاشعان، گران وسنگین است.الَّذِینَ یَظُنُّونَ أَنَّهُم مُّلاَقُوا رَبِّهِمْ وَأَنَّهُمْ إِلَیْهِ رَاجِعُونَ (46)


 

(خاشعان) کسانى هستند که به (قیامت و) ملاقات (با حساب) پروردگارشان و بازگشت به او ایمان دارند


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها